19 Ağustos 2009 Çarşamba

Dublör Atlayamadı , İhale İIskender'e Kaldı...

Türkiye'nin yakın tarihini sinemaya taşımaya hazırlanan 'Kurtlar Vadisi Gladio' filminin Antalya'daki çekimlerinde dublör kayalıktan atlayamadı, başrol oyuncusu da şaşırdı
Antalya'nın Döşemealtı İlçesi şu sıralar bambaşka bir heyecan yaşıyor. Çünkü 'Kurtlar Vadisi'nin merakla beklenen yeni filmi 'Gladio'nun çekimleri ilçeye bağlı köylerde yapılıyor. Binbaşı Cem Ersever'in öldürülme nedenini işleyen film, 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın zehirlenmesinin Musul ve Kerkük'e girmesiyle olan ilişkisini de mercek altına alıyor. Filmin Antalya'daki çekimlerinde tek ünlü kişi; başroldeki İskender Büyük'ü oynayan Musa Uzunlar... Sette tam 15 kişilik bir dublör ekibi var ve İskender Büyük'ün üç dublörü bulunuyor.

PATLAMA FAZLA OLUNCA...

Önceki gece Kovanlık Köyü'ndeki çekimlerde arabaların birbirine girdiği, 'action'ın had safhaya ulaştığı rahatlıkla görülebiliyor. 'Aman Allahım dün akşam neler olmuş burada?' diye düşünürken, hemen 10 metre ilerisindeki minik barakanın da yerlebir olduğunu görüyorum. Ekipten insanlar hemen olayı anlatıyor: "Sakın barakanın durumunu muhtara sorma! Çünkü dün kızgındı. Burayı film çekimi bittikten sonra müze yapacaktı. Ancak patlama o kadar şiddetli oldu ki, baraka yıkıldı. Şimdi eskisi gibi yapacağız." Oysa durumdan memnun olan muhtar Bekir Şimşek, "Köyümüzün reklamı olacak" deyip seviniyor.


POLAT'ı bana şikayet ediyorlar

'Kurtlar Vadisi Gladio'da İskender Büyük'ü oynayan Musa Uzunlar, halktan gelen eleştirilerden memnun: 'Seni Polat'a söyleyeceğim' diyen de var, Polat'ın yerini bana ihbar eden de

Polat Alemdar'ın ölesiye rakibi İskender Büyük'ü oynayan Musa Uzunlar, Antalya'daki çekimler sırasında verdiği kilolarla da dikkat çekiyor. Film sayesinde 1.5 beden incelen Uzunlar, "Çekimler sırasında bazı sahnelerde zorlandım. Artık daha çok spor yapacağım" diyor.

Çekimler nasıl gidiyor?
Akşamları çalışmamız bizi rahatlattı. Bu sıcaklarda gündüz çalışmamız bizi daha da zorlayabilirdi. Ama bu, bizim şansımız oldu. Filmde, İskender'in yargılama durumundan sonra flash back'lerle geriye dönüp, onu bu dizideki haline getiren olayları izliyoruz.

İskender rolünden sonra sizin hayatınızda ne değişti?

Musa olarak benim hayatımda hiçbir şey değişmedi. Dışarıda da beni gördüklerinde onlar için Musa değil, İskender dolaşıyor. Beni gördüklerinde 'Sizi böyle düşünmüyorduk. Daha sert düşünüyorduk' diyenler oluyor. Zayıflığımdan dolayı 'Şeker hastası mısınız?' diye de soranlara rastladım.

BENİ ZENGİN SANIYORLAR
Peki '1.5 İskender' diye bağıranlar da oluyor mu?

(Gülüyor) Tabii ki çocukların tepkileriyle büyüklerin tepkileri farklı oluyor ama öyle bir şey olmadı. Ama 'Seni Polat Ağabeyime söyleyeceğim' diyen de, 'Polat şurada' diyenler de oluyor. Bir de beni İskender kadar zengin ve çevresi büyük sanıyorlar.


Nasıl anlıyorsunuz öyle sandıklarını peki?

"Vay İskender Ağabey, sen burada mı oturuyorsun? Bu arabaya mı biniyorsun?" diyorlar.

Rol için saçlarınızı siyaha boyuyorlar. Bunu garipsemiyor musunuz?

Ben, 1983 yılından beri profesyonel tiyatro yapıyorum. Böyle kendinizle oynamak da eğlenceli oluyor. Bunlar benim arada sırada kendi kendime yaptığım oyunlardır. Beni bu halimle tanımayanlar oluyor ama sarı saçlı halimle kimseden kaçamıyorum. (Gülüyor) Şapkada taksam, gözlük de taksam tanıyorlar.


Daha önceleri 'Kurtlar Vadisi'nde oynayıp, meslektaşları tarafından kınanan oyuncular oldu. Size bu anlamda tepki geldi mi?

Hayır olmadı! Gelse de bunda hiçbir sakınca yok! O karakter siz değilsiniz ki, o başka birisi. Sonuçta eleştirilmesi ya da sevilmesi gereken karakterdir, kişi değildir bence. Bir oyuncu karakteri ne kadar doğru yansıtabiliyorsa o görevini yapmış demektir. Bence bu da sadece oyuncuyu ilgilendirir, diğer insanları ilgilendirmez.

Gelen eleştirilere kulak tıkar mısınız bu anlamda?

Herkesin bir fikri olabilir. Önemli olan benim fikirlerim ve yaptıklarımdır. Ben bir taşın altına elimi koyduysam, bu işin en iyisini yapmak hem beni rahatlatır hem de görevimdir.

Halk bağırıyor: Atla, atla!

Gittiğim gün şansıma atlama sahnesi var. Musa Uzunlar'ın dublörünün 16.5 metrelik kayalıktan atlaması gerekiyor. Kayalık bölgenin altına sağlam bir zemin kuruluyor. Ama o da ne! Üç saatlik hazırlıktan sonra dublör atlayamıyor. Ellerindeki çekirdeklerle çekimlere eşlik eden galeyancı halk ise bağırıyor: 'Atla, atla!'. Bu sırada Musa Uzunlar ekibe 'Ben atlarım' önerisini getiriyor. Ekip üyeleri "Aman ağabey sakın! Türkiye'de eğitimli oyuncu çok az, aman ha!" diyor. Musa Uzunlar da atlamıyor.


Sabah - Günaydın

3 YORUM YAZ:

kratos_ dedi ki...

burada yazılanların orada olanlarla hiç bir alakası yok oraya atlamak için çıkan arkadaş bir kere Musa abinin dublörü değildi.dublörü olan arkadaş sakatlandığı için başka biri atlamak için oraya çıkarılmıştı.Musa abinin 3 değil bir dublörü vardı...altta bulunan zemin bence yetersizdi atlayacak arkadaş bunu alayınca atlamak tan vaz geçti...diğer bir konu orada bulunan halk atla diye bağırmadı bunları kim yazdıysa sadece kendi uydurması orada yaşanan ları bilmeden böyle yalan yanlış şekilde yazılar yazılması çok kötü...diğer bir konuda Musa abi ben atlarım diye bir şey demedi kayalıktan çelik halatla indirilecekti sonra dan vazgeçildi...yani burada yazılanlar tamamiyle uydurmadır...

kratos_ dedi ki...

burada yazılanların orada olanlarla hiç bir alakası yok oraya atlamak için çıkan arkadaş bir kere Musa abinin dublörü değildi.dublörü olan arkadaş sakatlandığı için başka biri atlamak için oraya çıkarılmıştı.Musa abinin 3 değil bir dublörü vardı...altta bulunan zemin bence yetersizdi atlayacak arkadaş bunu alayınca atlamak tan vaz geçti...diğer bir konu orada bulunan halk atla diye bağırmadı bunları kim yazdıysa sadece kendi uydurması orada yaşanan ları bilmeden böyle yalan yanlış şekilde yazılar yazılması çok kötü...diğer bir konuda Musa abi ben atlarım diye bir şey demedi kayalıktan çelik halatla indirilecekti sonra dan vazgeçildi...yani burada yazılanlar tamamiyle uydurmadır...

Türk-i Terakki dedi ki...

Bu haber "Sabah - Günaydın" gazeteleri yayınlamışdır...

Sayaç